Mira Mox Mira Mox Mira Mox Mira Mox Mira Mox Mira Mox Mira Mox Mira Mox Mira Mox Mira Mox Mira Mox Mira Mox Mira Mox Mira Mox Mira Mox Mira Mox Mira Mox Mira Mox Mira Mox Mira Mox

Saturday 2 April 2011

masalah yg tak pernah berakhir .

ya allah , hanya kau saja yg mampu kuat kan hati nie .
sejak akhir2 nie berat sumgguh dugaan yg aku harus jalani .
disebabkan fikiran aku masih waras dan semangat aku kuat wlaupon xbyk
aku masih sabar menempuh semua dugaan kau beri ni ya allah .
aku betolbetol teduduk skrg .
ye hidup macam roda . aku yakin dgn susahnye aku skrg ,
1 ary nty xbanyak pon msty ade rase ckt puas hati dgn ksabaran yg aku skrg nie .
aku xbole buat apa apa skrg.
mlaen kan doa , kuatkan semangat dan terus bersabar .
yee , hati aku macam kapas . hati aku macam tisu .
aku cepat tersentuh . tp bile aku ade mslh , aku xkan tnjuk kat org .
kcuali mslh tu mmbuatkan aku down gila mcm skrg nie .
mmg aku ade dlm kdaan tetekan sgt2 .
tp aku try jugak chill . pk jalan pnyelesaian .
sabar dan terus sabar menunggu hari mendatang .
besok macam mana la pulak kan ?
ape lagi masalah yg dtg besok ?
aku beserah jee . ni semua ujian dr tuhan .
dh mmg tertulis sejak dilahirkan lagi .
tuhan slalu mnguji ksabaran hamba nya .
aku yakin , aku xkan rugi ape ape kalau aku trus bsabar .
wlaupon perit . walaupon seksa . walaupon sakit .
aku tetap cuba bertahan .
hanya tuhan tahu sgalanya .
dan sgalanya terletak ditgn tuhan .
aku sbg insan yg lemah , hanya mampu terus bersabar dari buat bnde yg xelok .
memudarat kan diri sndri .
ya allah , kau tabahkan la aku utk terus betahan dlm menjalani smua ujian mu ini .
insyallah saya Nor Amirah seorang yg kuat semangat !
Amin .

*bersusah payah dahulu , besenang kemudian .

1 comment: